Sportovní kurz v Českém ráji

Nezapomenutelný zážitek žáků

Letos jsme se společně s našimi učiteli vydali na nezapomenutelný sportovní kurz do malebného Českého ráje. Během několika dnů jsme měli možnost prozkoumat nejen krásy přírody, ale i historické památky v okolí Mladějova. Každý den byl nabitý sportovními aktivitami a poznáváním nových míst.

První den jsme dopoledne přijeli do útulného kempu v Mladějově a ubytovali se. Po rychlém obědě jsme zamířili vlakem do Sobotky, kde nás čekala lezecká stěna. Pokračovali jsme prohlídkou barokního zámku Humprecht, kde jsme se dozvěděli zajímavosti o jeho historii a architektuře. Program v Sobotce byl zakončen návštěvou zdejší cukrárny. Večer jsme strávili společně v našem ubytování, kde jsme plánovali další dny.

Druhý den byl plný dobrodružství. Ráno jsme vyrazili na koloběžkách z Dolánek do Malé Skály. Poté následovalo adrenalinové splutí řeky Jizery na raftech do Dolánek a cesta zpátky přes Turnov zpět do Mladějova. Den byl plný adrenalinu a všichni si užili spoustu zábavy.

Středa byla věnována sportovním aktivitám a soutěžím, které posílily týmového ducha. Dopoledne jsme se věnovali lukostřelbě. Dále proběhl závod ve střelbě ze vzduchovky, kde jsme si vyzkoušeli svou přesnost a trpělivost. Všichni jsme si vyzkoušeli i chůzi po slackline. Odpoledne nás čekal výlet na koloběžkách na hrad Trosky, který je jedním z nejznámějších symbolů Českého ráje.

Ve čtvrtek byl na programu celodenní výlet do Jičína. Dopoledne jsme navštívili zříceninu hradu Pařez. Dále jsme zamířili do Prachovských skal, kde nás čekala procházka mezi nádhernými skalními útvary. V časných odpoledních hodinách jsme dorazili do cíle naší cesty. Po zhlédnutí krás města Jičína a vydatném obědě jsme se vypravili do akvaparku Kníže, kde jsme si užili vodní radovánky a zasloužený odpočinek. Večer proběhlo vyhlášení vítězů ve střelbě ze vzduchovky.  Nechyběl ani táborák. Část spolužáků u něj zpívala známé hity a část se věnovala volejbalu a dalším sportovním aktivitám.

Poslední den kurzu, v pátek, jsme sbalili své věci a vyrazili na cestu zpět. Cestou jsme navštívili Kopicův statek a hrad Valdštejn, kde jsme se seznámili s místní historií a krásnou architekturou

Sportovní kurz v Českém ráji byl pro nás nejen příležitostí k fyzické aktivitě, ale také k obohacení znalostí o historii a přírodě. Všichni jsme se vrátili domů plní dojmů a nezapomenutelných zážitků. Děkujeme všem, kteří se podíleli na organizaci tohoto úžasného výletu a vytvořil tak příjemnou atmosféru. Osobně hodnotím tento kurz na 15 bodů z 10 a spolu se svými spolužáky se těšíme na další školní dobrodružství.