75 - Ukaž se!
Ukaž se! - nabízíme potisk stuh, šerp, stužek, náramků, výrobu mašlí, dárkové balení zboží, prodej dárkových předmětů (např. skleniček s textem) – naše nabídka je určena pro společenské akce, plesy, oslavy, svatby, firemní události…
Činnost FF:
- Září 2021: Seznámení s projektem Kompetence 4.0 – cíle projektu, partneři, pojem fiktivní firma. Výběr předmětu činnosti firmy – výroba předmětů na společenské události (tisk stuh a šerp), určení cílové skupiny zákazníků. Vyhotovení přehledu vybavení, pořizovaného pro naši firmu; vyhledávání dodavatelů potřebného vybavení – průzkum trhu. Seznámení s obsahem PL 2 (modul 1) – založení a vznik podniku, živnostenské oprávnění; výběr právní formy podnikání.
- Říjen 2021: Žáci tvořili návrh loga. Kompletovali jsme seznam vybavení pro fiktivní firmu, žáci sepsali poptávku a rozeslali ji třem dodavatelům vybavení. Z nabídek zaslaných jednotlivými dodavateli byla vybrána jedna nejlepší. Žáci byli seznámeni s obsahem pracovních listů, které se vztahovaly k řešeným problémům – pracovní listy 3, 6, 11.
- Listopad 2021: Žáci v e-shopu objednali vybavení a materiál pro firmu. Obdrželi zásilku tohoto vybavení – vybalení, přejímka podle dodacího listu, kontrola – provedli reklamaci chybějící tiskové pásky. Proběhla registrace do kurzu výuky polštiny. Žáci se zúčastnili semináře IoT. Pracovní listy z Modulu 2 byly přiděleny dvojicím žáků ke zpracování. Proběhla příprava na 1. rating – přidělení úkolů a shromáždění podkladů pro prezentaci.
- Prosinec 2021: Příprava na 1. rating fiktivních firem – podklady, tvorba prezentace, trénink prezentace, hodnocení zkušeností z ratingu, seznámení se závěry ratingu. Studium a zpracování témat Modulu 2 – pracovní listy 7, 9, 10.
- Leden 2022: Práce s modulem 2 – žáci prezentovali témata pracovních listů č. 8 (Projektové řízení), 11 (Moderní marketing), 12 (Počítačová grafika), 13 (Moderní komunikační technologie). Úvod do modulu 3 – pracovní list 15 (Finanční gramotnost a finanční řízení firmy). Příprava návrhů výrobků (náramků), grafické zpracování, texty, plán činností, rozdělení úkolů v sekcích. Plánování výroby náramků na únor – harmonogram, odpovědnost za činnosti. Seznamování se s potřebnými technickými pomůckami (tiskárna stuh a software). Využívali jsme multimediální učebnu.
- Únor 2022: Na začátku února proběhlo setkání žáků s lektorem polského jazyka. Většinu času jednotlivých setkání jsme věnovali podnikatelské činnosti – výrobě a prodeji náramků ke svátku zamilovaných. Žáci připravili návrhy textů a spočítali rozměry, následně tiskli texty na stužky, které pak kompletovali. Své výrobky propagovali a prodávali ve škole, o akci jsme informovali na webových stránkách školy. Pracovali jsme s modulem 3 – pracovní list č. 18 (Podnikatelská a zaměstnanecká legislativa). Některá setkání proběhla v multimediální učebně.
- Březen 2022: Žáci pomocí techniky a software pořízeného z projektu Kompetence 4.0 navrhli a vyrobili stužky, jejichž prodejem získali peníze, které věnovali do sbírky SOS Ukrajina (Člověk v tísni). Seznámili se s PL 22 Prezentace a sebeprezentace (Modul 4) – poznatky využijí při prezentaci firmy na veletrhu fiktivních firem. Zahájili jsme přípravu na 2. rating FF – diskuze o podobě stánku, propagačních materiálech a o účelu prezentace podniku na veletrhu.
- Duben 2022: Žáci se připravovali na prezentaci své firmy na raitingu fiktivních firme v Liberci. Plánovali jsme podobu „veletržního stánku“, řešili jsme smysl veletrhů a kongresů, hledali jsme nápady a inspiraci. Vybírali jsme nástroje pro svou prezentaci – následně probíhala grafická příprava veletržních materiálů. Vytvořili brožuru, vizitky a plakáty, pracovali s fotografiemi, zpracovali prezentaci v Powerpointu. Seznámili se s PL 20 Firemní kultura (Modul 4). Zúčastnili jsme se veletrhu fiktivních firem.
- Květen 2022: Žáci se seznámili s obsahem pracovních listů 19, 21 a 23 (modul 4 – Obchodní a zaměstnanecká etika, Profil zaměstnance, živnostníka a firmy, Zásady elektronické komunikace), s PL 17 (modul 3 – Přeshraniční trh práce) a s PL 24 a 25 (modul 5 – Změny na trhu práce a v podnikání, Kompetence potřebné pro zvládnutí změn v důsledku Průmyslu 4.0). Proběhla příprava na závěrečný test a jeho absolvování. Vyhodnotili jsme přínosy projektu a výstupy fiktivní firmy.